GALM

GALM; bewegingsprogramma voor 55+

GALM staat voor Groninger Actief Leven Model en is een bewegingsprogramma voor mensen in de leeftijd van 55+. De ontwikkeling en coördinatie van het landelijke GALM project is in handen van Stichting GALM in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen – Interfacultair Centrum voor Bewegingswetenschappen.

GALM onderscheidt zich van andere beweegprogramma’s door de testdag, professionele begeleiding (huisarts, fysio, professionele trainer, leefstijlcoach), het gevarieerde karakter (tijdens de lessen komen de deelnemers in aanraking met verschillende vormen van bewegen), het plezier en het sociale aspect dat altijd centraal staat.

Stichting de Schroef heeft in 2014 een landelijke subsidie gekregen om voor 2 jaar het GALM programma binnen de gemeente Heusden op te zetten. Tot 1 november 2016 had Stichting de Schroef de rol van intermediair en organisator. Deze lokale versie van GALM heeft zich in de tussentijd ontwikkeld tot een succesvol en waardevol programma. Nu GALM in de gemeente Heusden op eigen benen kan staan, heeft Stichting de Schroef zich teruggetrokken en richt zich nu op een afgeleide van GALM, te weten SCALA.(Sport voor mensen met een Chronische Aandoening een Leven Actief)

SCALA

SCALA kent dezelfde opzet als GALM met een testdag, professionele begeleiding en gevarieerde lessen waarin plezier en het sociale aspect centraal staan. Het verschil zit in de doelgroep. Waar GALM zich richt op alle 55+ ers, wil SCALA  de 55+ers met een chronische aandoening bereiken.

Heeft u algemene vragen over GALM, dan verwijzen we u door naar SHJ (Hilde Samuels). Zij hebben de rol van intermediair overgenomen.

Heeft u vragen over de GALM-lessen, dan verwijzen we u door naar SHJ (Ben Hoefnagel). Hij is de GALM-trainer binnen SHJ.

Heeft u vragen over SCALA dan kunt u contact opnemen met Sebastiaan Verweijen.

Terug naar het totaaloverzicht 55+, klik hier.

doe een gift

word supporter2