Citytrainers

Citytrainers

Citytrainers zijn jonge mensen, die graag een sportieve en positieve bijdrage leveren aan hun wijk of hun vereniging. Ze zijn tussen de 12 en 18 jaar en hebben met succes de cursus ‘Ik train mijn wijk/ vereniging’ gevolgd. Als Citytrainer kunnen ze al hun creatieve en sportieve talenten kwijt. Citytrainers zijn enorm belangrijk voor Heusden!

In het najaar van 2017 start weer een nieuwe cursus Citytrainers ‘Ik train mijn wijk/ vereniging’ bij Stichting de Schroef. De cursus Citytrainers houdt in dat jongeren (12 t/m 18 jaar) middels acht theorie-avonden en 15 uur praktijkstage worden opgeleid om zelfstandig sport- en beweegactiviteiten te kunnen organiseren/ begeleiden in hun wijk of bij hun beweegaanbieder/ vereniging. De cursusleiders van Stichting de Schroef, Jos van der Ven en Babette van den Hout, verzorgen de cursus.

Citytrainer heusden schroef 01
Dus ben jij tussen de 12 en 18 jaar en zou je graag leren jezelf voor een groep te kunnen presenteren en zelfstandig sport- en beweegactiviteiten te organiseren/ begeleiden in jouw wijk of bij jouw beweegaanbieder/ vereniging? Neem dan contact op met projectleider Jos van der Ven of bereik Jos via 06-57337289.

Ook voor sport- en beweegaanbieders/ verenigingen biedt de cursus veel mogelijkheden, zoals het kosteloos opleiden van jeugdkader en het binden van jongeren aan de sport- en beweegaanbieder/ vereniging.

Na afronding van de cursus kunnen de Citytrainers verschillende activiteiten uitvoeren bij een sport- en beweegaanbieder/ vereniging, zoals het geven van trainingen/ lessen aan de jeugd en het organiseren van jeugdactiviteiten.

Het project Citytrainer ging van start in 2009 in ‘s-Hertogenbosch. Doel van het project is om jongeren te enthousiasmeren om op vrijwillige basis sport- en beweegactiviteiten te bedenken, te ontwikkelen en uit te voeren. Voor de cursus zijn opleidingsmodules ontwikkeld die nauw aansluiten op de belevingswereld van de jongeren. Bovendien is de cursus voor iedereen toegankelijk doordat op een praktische en doelgerichte manier wordt gewerkt aan het versterken van ieders unieke sportieve en organisatorische talent.

Afgelopen seizoen hebben binnen gemeente Heusden 10 jongeren de Citytrainer-cursus met succes afgelegd.

Citytrainers…
-      dwingen respect af
-      barsten van de creatieve en sportieve ideeën
-      zitten vol zelfvertrouwen
-      zijn trots op wat ze bereiken
-      hebben veel geleerd voor de toekomst
-      zitten boordevol energie
-      tonen hun lef en talent
-      kunnen improviseren

Terug naar het totaaloverzicht jongeren, klik hier
Terug naar het totaaloverzicht sportverenigingen, klik hier.

doe een gift

word supporter2