Buurtsport

Buurtsport

Buurtsport biedt mogelijkheden voor beweeginitiatieven vanuit de Heusdense jongeren zelf. Daarnaast wordt in samenwerking met de jeugdpartners (o.a. ContourdeTwern) gekeken naar de behoeften van jongeren op het gebied van sport en bewegen in de buurt en hier uitvoering aan gegeven.

In het kader van buurtsport wordt ieder jaar tijdens de kerstvakantie een indoorsoccertoernooi bij Soccerhome in Vlijmen georganiseerd voor de Heusdense jongeren.

Daarnaast is het de bedoeling dat in het voorjaar van 2016 een Streetleaguecup plaatsvindt. Dit is een trapveldjestoernooi voor jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 16 jaar. Jongeren uit één wijk vormen een team van minimaal vijf spelers. Elke week spelen zij in hun poule tegen een andere wijk uit de gemeente Heusden. Vanaf de vierde week worden kruisfinales gespeeld tegen de teams uit de andere poule(s). In week zes vindt de grote finale plaats en bekroont één van de wijkteams zicht tot winnaar van het toernooi. Per week wordt gespeeld op een trapveldje uit één van de deelnemende wijken, zodat elk wijkteam een zogenoemde uit- en thuiswedstrijd speelt. De keuze van de trapveldjes is afhankelijk van de deelnemende wijkteams.

Kortom; ben jij tussen de 14 en 21 jaar en heb jij een sportief idee voor in jouw wijk? Neem dan contact op met Jos van der Ven.

Terug naar het totaaloverzicht jongeren, klik hier.

doe een gift

word supporter2