Welkom bij Stichting de Schroef

Iedereen mag meedoen. Heusden in beweging

Wij geloven in de kracht van sport en bewegen. Sport en bewegen geeft energie, het gevoel van saamhorigheid en zelfvertrouwen.
Kortom: sport en bewegen is goed voor ons geestelijk en lichamelijk welzijn. Daarom zetten wij ons dagelijks in om zoveel mogelijk mensen in de gemeente Heusden in beweging te krijgen. Want iedereen mag meedoen.

bewegen   prijzen   bewegen

Wat we doen

Onze missie is “Iedereen mag meedoen”. En dat nemen we heel serieus. Want iedereen moeten kunnen deelnemen in de maatschappij. Wat we doen? We bevorderen het welzijn van de inwoners van de gemeente Heusden door hen laagdrempelig en op maat aan te zetten tot bewegen. Met onze aanpak verlagen we overgewicht, eenzaamheid en bewegingsarmoede. Onze doelstellingen:

bewegen stimuleren:

bewegen

Het bieden van kwalitatieve sportprogramma’s om bewegen te stimuleren voor iedereen in de gemeente Heusden

verenigingen ondersteunen:

verbinden

Het versterken van de lokale sport- en beweeginfrastructuur

financiële ondersteuning:

formulier

Het invullen van het intermediairschap van het Jeugdsportfonds

talentonwikkeling:

opleiding

Het bieden van een kwalitatief citytrainersprogramma

verbinden:

uitwisselen

Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op het gebied van sport en bewegen zowel op collectief niveau als op individueel niveau

signaalfunctie:

alarmbel

Het signaleren van lokale sociaal-maatschappelijke problemen om hier vervolgens mee aan de slag te gaan en win-win-situaties te creëren.

Activiteiten

Wilt u meer weten over de verschillende activiteiten? Druk op de betreffende knop en open een nieuwe pagina met meer informatie.

vacatures

Wij vinden dat iedereen mag meedoen.En we vinden het belangrijk dat jij je kan ontwikkelen Daarom is Stichting de Schroef een erkend leerbedrijf en interessant voor studenten die een opleiding volgen op het gebied van Sport & Bewegen of marketing & Communicatie (MBO/HBO/WO).

Ben je op zoek naar een (afstudeer) stage?

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste stagiaires met affiniteit op het gebied van sport en bewegen. Wij bieden je de kans om praktijkervaring op te doen in de dynamische sportbranche. Zo help je mee met het organiseren van evenementen, schrijf je een social mediaplan of doe je onderzoek naar de fan engagement.

- Stageopdracht Buurtsportcoach Stichting de Schroef
- Stageopdracht Nationale Sportweek 2018
- Stageopdracht Onderzoek beweegactiviteiten 55+

Vrijwilligerswerk of werkervaring opdoen?

Stichting de Schroef is ook altijd bereid om te kijken naar passend vrijwilligerswerk en/of het creëren van een werkervaringsplek. Wil je meehelpen om onze doelen te bereiken? Neem dan contact op met Babette van den Hout.

Smartphone 06-53107336

open sollicitatie

Wil je aan de slag als buurtsportcoach of denk je dat we jou in een andere functie kunnen gebruiken? Stuur dan een (open) sollicitatie met motivatiebrief en CV naar Babette van den Hout Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. En hou ook onze facebookpagina, twitterpagina en linkedinpagina in de gaten.

Wie we zijn

het team

team

Maaike: de dirigent

maaike

Vergelijkbaar met de dirigent van een orkest, ziet Maaike het als haar taak om de expertise van de teamleden samen te voegen en er één succesvol geheel van te smeden. Hierbij houdt ze de teamprestaties goed in de gaten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het motto van Maaike is: “niet lullen maar poetsen”.

Smartphone 06-10532288
mail green iconmaaike.walters@stichtingdeschroef.nl

Teamleider en buurtsportcoach aangepast sporten en bewegen

Babette: de mentor

babette

Hoe kan ik anderen helpen bij hun persoonlijke ontwikkeling? Dat is Babette ten voeten uit. Ze is niet voor niks teamleider van de buurtsportcoaches. Maar ook in haar rol als buurtsportcoach aangepast sporten en bewegen is haar overtuiging om anderen te willen helpen bij hun groei heel duidelijk zichtbaar. Door haar enthousiasme en het weghalen van hindernissen weet ze de juiste randvoorwaarden te creëren voor het welzijn van anderen.

Smartphone 06-53107336
mail green iconbabette.vandenhout@stichtingdeschroef.nl

Secretariaat

Joke: de moederkloek

secretariaat 90

Als een ware moederkloek waakt Joke over het welzijn van de teamleden. Ze ondersteunt het team daar waar nodig en met een scherp oog zorgt Joke ervoor dat de administratieve processen soepel verlopen. Daarnaast houdt Joke de buurtsportcoaches af en toe een spiegel voor zodat zij zichzelf in hun enthousiasme niet voorbij lopen.

mail green iconjoke.vanheijst@stichtingdeschroef.nl

Buurtsportcoach jongeren

Jos: de leraar

Jos

“Kom, laten we een spelletje doen?” is een zin past bij Jos. Want hoewel Jos een volwassen man is, zit er nog altijd een schoffie in hem. En dat spreekt zijn doelgroep enorm aan. Want juist door veel zaken vanuit een spelelement te benaderen, weet Jos jong en oud te motiveren om te doen en los te komen van faalangst of andere belemmeringen. Voor de een is dat een presentatie geven en voor de ander is dat een plekje veroveren binnen de groep. Met zijn ongedwongen leiderschap stuurt Jos zijn pupillen naar grote hoogte en kunnen zij vol zelfvertrouwen de wereld in stappen.

Smartphone 06-57337289
mail green iconjos.vanderven@stichtingdeschroef.nl

Buurtsportcoach 55+

Sebas: de generatieverbinder

sebas

Hoewel Sebas nog een jonge god is, sluit hij naadloos aan bij zijn doelgroep 55+. Hij luistert graag naar alle ervaringsverhalen onder het genot van een lekker kopje koffie. Daarbij weet anderen bij de groep te betrekken. Dat is de kracht van Sebas, iedereen wordt gehoord en niemand wordt buitengesloten.

Smartphone 06-23869879
mail green iconsebastiaan.verweijen@stichtingdeschroef.nl

Buurtsportcoach jeugd en volwassenen

Debby: de analist

debby

Waar haar collega’s nog wel eens iets kwijt zijn en het kantoor ondersteboven halen, werkt Debby rustig verder, al gniffelend. Ook excel lijsten of de opzet voor rapporten schudt ze zo uit haar mouw. Want Debby heeft de touwtjes strak in handen. Praktisch en georganiseerd, dat is ze. En dat is handig bij het werken met basisschoolkinderen en haar collega’s. Maar ook steeds meer bedrijven weet ze te overtuigen van het nut van vitaliteit op de werkvloer met haar goed gefundeerde argumenten. Met andere woorden, Debby is een onmisbare schakel in het team.

Smartphone 06-30036503
mail green icondebby.beeloo@stichtingdeschroef.nl

Buurtsportcoach 55+

Lian: de kameleon

Lian

Lian is een allrounder, geef haar een opdracht en ze voert die met veel enthousiasme uit. Ze leest zich in, ze voert gesprekken met stakeholders en ze maakt zich de taak eigen. Ze voert niet het hoogste woord, maar ze staat er altijd als het nodig is en past zich naadloos aan. En daar profiteren zowel haar collega’s als haar doelgroep 55+ van.

Marketing en communicatie

Saskia: de aanjager

saskia

bestuur

Het bestuur van Stichting de Schroef wordt gevormd door een dagelijks bestuur bestaande uit een voorzitter, een penningmeester en een secretaris. Het algemene bestuur wordt gevormd door het dagelijkse bestuur en twee algemene bestuursleden.

• Voorzitter: Lisiane Mater
  • Secretaris: Wout Heijnen
  • Penningmeester: Jan Durenkamp
  • Algemeen lid: Fred Huijboom
  • Algemeen lid: Tamara Veldkamp

Stichting de Schroef heeft met ingang van 1 januari 2013 de status van ‘algemeen nut beogende instelling’ (ANBI) verworven (RSIN 817962645). De bestuurders ontvangen geen vergoeding. Het secretariaat is bereikbaar per e-mail.

Hoe het begon

Stichting de Schroef is in 2007 opgericht als samenwerkingsverband tussen atletiekvereniging DAK, hockeyvereniging MHCD en scholengemeenschap d'Oultremontcollege in Drunen. Met als doel: jeugd structureel aan het bewegen en sporten krijgen èn sportverenigingen te versterken daar waar nodig.

Als pilot-project van de “Alliantie School & Sport, samen sterker” introduceerde de stichting als een van de eersten in Nederland de combinatiefunctionaris. In 10 jaar tijd is het team uitgebreid naar 6 vaste medewerkers, een vrijwilliger en meerdere MBO en HBO stagiaires. Dat is ook wel nodig, want we zijn er niet meer alleen voor de jeugd en sportverenigingen. We organiseren, initieren en coordineren sportstimuleringsprojecten voor alle inwoners uit de gemeente Heusden.

hoogtepunten van 10 jaar Stichting de Schroef

2008 Sportbestuur van het jaar 2008" door WOS

2010 Leisure & Sporttotaal Award

2012 Ondertekening intentieverklaring "Brede impuls combinatiefuncties” door gemeente Heusden.Intentie om door te groeien naar 9,25 fte aan combinatiefuncties / buurtsportcoaches in 2016.

2013 samenwerkingsovereenkomst met onderwijsorganisatie SCALA is een feit.

2014 start cursus citytrainers

2015 start tweejarig project GALM voor de doelgroep 55+

2017 start Vitaliteit op de werkvloer

Adres:
Prins Hendrikstraat 80
5151 GB Drunen
T: (0416) 383 484
Routebeschrijving
Social media:
Alle actuele informatie over Stichting de Schroef is vanaf ook te vinden op Facebook, Twitter en Instagram.

Contactformulier